пʼятницю, 2 березня 2018 р.

Віртуальні дошки Padlet для спільної роботи

Зроблено в Padlet

      Сьогодні значного поширення в навчально-виховному процесі набули соціальні сервіси Веб 2.0, зокрема блоги, карти знань, геосервіси, фото та відеосервіси, соціальні мережі, сервіси збереження закладок, ВікіВікі та ін. Саме вони дають можливість зробити навчальні заняття більш ефективними та привабливими, що у свою чергу сприяє усебічному розвитку учнівської молоді, підвищенню інтересу до навчання, вихованню самостійності та відповідальності. За допомогою соціальних сервісів студенти можуть значно ефективніше реалізовувати себе соціально, працювати колективно або індивідуально кожен у своєму темпі, а викладач – застосовувати творчі підходи до навчання.

      Інтерактивні он-лайн дошки або стіни з’явилися у 2006 – 2007 рр. і на даний час продовжують набувати популярності у педагогів. Інтерактивна он-лайн дошка (стіна) – це інструмент для навчання, завдяки якому можливе поєднання тексту, зображення, відео, аудіо в інтерактивний формат (techcrunch.com).
На сьогодні у мережі Інтернет для створення онлайн дошок існують такі ресурси: Glogste (http://edu.glogster.com/), Dabbleboard (http://dabbleboard.com/), WikiWall (http://wikiwall.ru/), Twiddla (http://www.twiddla.com/), Scribblar (http://www.scribblar.com/), Padlet (http://ru.padlet.com/).
Серед наведених прикладів найбільш простим у використанні, на нашу думку, є сервіс Padlet – це інструмент зі створення віртуальних дошок для сумісної роботи. На дошці можна розміщувати текст, графічні зображення, мультимедійні файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки. Сервіс повністю безкоштовний, не обмежує користувача в кількості створюваних сторінок і підтримує кирилицю.
Для того, щоб скористатися можливостями сервісу необхідно:
1. Завантажити сайт https://padlet.com та зареєструватися на ньому, що у подальшому дозволить редагувати створені дошки. Зауважимо! Працювати з Padlet можливо й без реєстрації, для цього достатньо натиснути кнопку Створити падлет на головній сторінці сервісу, але в цьому разі дошка буде доступною для редагування тільки 24 години.
2. Оформити та наповнити даними дошку. Оформлення дошки розпочинається з кнопки Модифікувати. На вкладці, що відкриється  ви зможете ввести назву дошки, опис дошки, зможете обрати фон для оформлення стіни.
Для додавання на стіну інформації необхідно двічі клацнути на вільному місці дошки, після чого з’явиться фрейм, у який ви зможете додати посилання, знімок з веб-камери або файл з комп’ютера. Ширина фрейму регулюється мишкою.
3. Організувати сумісний доступ користувачів до дошки. Кожна дошка має свою унікальну адресу, яку можна повідомити іншим користувачам з метою спільного наповнення та редагування.
Cтворену дошку можна розмістити в соціальних мережах (Facebook, Twitter, Google+ та ін.), зберігати у вигляді електронного документа у форматах PDF, Exel, CSV, отримати RSS-фід або відправити по електронній пошті, вставити у власну сторінку або блог за допомогою html-коду, а також використовувати мобільну версію з QR кодом. Для цього необхідно скористатися кнопкою Поділитися/Експортувати.
Соціальний сервіс Padlet поступово набуває свого поширення у навчально-виховному процесі, зокрема його можна застосовувати:
– для „мозкового штурму”, для узагальнення та систематизації знань;
– як площадку для розміщення навчальної інформації;
– для розміщення завдань на пошук інформації;
– для спільного виконання домашнього завдання;
– як місце для збирання ідей для проектів та їх обговорення.
Отже, можна зробити висновок, що Padlet – це зручний, легкий у роботі сервіс, призначений для збереження, організації та спільної роботи з різним контентом у визначеному віртуальному просторі, застосування якого у навчальній діяльності сприятиме формуванню таких навичок сучасного фахівця, як критичне мислення, творче вирішення завдань, конструктивне спілкування й обговорення, співпраця.
Дуже цікавою і змістовною є публікація допису у видавничій групі "Основа"  Морквян І. В.,
старшого викладача кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради та Хміль Н. А., к.п.н., доцента, завідувача кафедри інформатики Комунального закладу «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради "Методика використання віртуальної інтерактивної дошки Padlet в освітньому процесі"

Немає коментарів:

Дописати коментар